Alliant ухажва ловците
22 септември, 2008
Как АТК стана най-голямата компания за боеприпаси в САЩ
В една скорошна реклама за патроните Black Cloud ято екзалтирани патици се впуска в полет през оранжево небе на фона на зловещ хеви-метъл риф. После настава мрак. Появява се слоган, в който всяка дума е подчертана с изстрел на пушка: Падат. Патици. Като. Дъжд.Спотовете, които върти сега кабелният оператор Versus, са забележително нагли за умиращия пазар на боеприпаси. Целта за пазара на патроните Black Cloud е компанията Allaint Techsystems (ATK) да измъкне повече долари от свиващите се редици на ловците, като използва яркооцветени кутии, кресливи реклами и обещания. Накратко, АТК опитва да продаде един по-смъртоносен изстрел. "Много хора гледат на мунициите като на стока - твърди Марк ДеЙънг, президент на Armament Systems, подразделение на АТК. - Ние наистина стигнахме до високоефективни снаряди." Тази нагласа обяснява защо АТК се е превърнала в най-голямата компания за боеприпаси след близо десетилетие на пазара. През 2000 производителят на космически ракети, тротил и бойни глави си прокара път към муниции с малък калибър чрез агресивното желание да ръководи Lake City Ammunition Plant в Индипендънс, Мисури, към американската армия. Оттогава АТК се придвижи бързо в гражданската сфера, като "ухажваше" ловци и полицаи с креативен маркетинг и смели обещания за по-добро представяне. Продажбите за военните допринасят за почти 70% от приходите в Armaments System Div., подразделение на АТК, възлизащи на $1.6 млрд. Това е и едно от найбързо развиващите се подразделенияна компанията. На 7 август подразделениетодокладва за годишен прираст от 32% през последното тримесечие - до $442 млн., докато печалбата скочи с 53% до $44 млн. Търсенето на първокласни боеприпаси идва в ключов момент. Войната в Афганистан и в Ирак увеличи търсенето. Lake City сега бълва 1.4 млрд. годишно - количество, невиждано от войната във Виетнам. Но намаляването на войските би задържало подема на АТК: "Имаме усещането, че те са много обвързани с Ирак", твърди анализаторът на UBS Дейвид Строс.
ДОБРЕ ОБОРУДВАНИ
Серия патрони се прави обикновено от месинг, капсул-детонатор и куршум. Суровината, от която се произвеждат тези компоненти, особено медта и оловото, поскъпна значително в последно време, затова и производителите на муниции вдигнаха цените.
Пазарът при лова се свива, но онези, които държат на него, изразходват около $1829 годишно за хобито си. Долф Върнър от Колумбия устройва достатъчно ловни пътувания до Небраска, Луизиана и Канада. Той купува муниции Federal Premium - най-високата класа на АТК - $70 за кутия с 20 патрона. (Брандът Federal Cape Shock на АТК за големи животни струва над $200 кутията.) "Сериозните спортисти не толерират хора, неспособни на "чист лов", твърди Върнър.
Докато Remington и Winchester все още продават патроните си в обикновени кутии, за АТК се шуми непрестанно. Върху кутиите с патрони на Federal Premium има картини с животни, срещу които е предназначен всеки калибър - от катерици до елен. Кутията на Fusion на АТК е светлооранжева с пламъци, ограждащи името на бранда. На кутията с патрони за пушка Black Clout се твърди, че "предизвикват пълно опустошение при съприкосновение". Те са рекламирани по телевизията от ловеца на патици Фил "Командирът на патиците" Робъртсън, който на картинката е навлязъл до колене в блато и заплашително гримасничи, докато стиска пушката си.
Допреди няколко години АТК бе мудна, но днес нейните брандове превъзхождат Winchester и Remington. "Те са велики марки" твърди вицепрезидентът за ловни и огнестрелни оръжия за веригата Gander Mountain. АТК има и графики, показващи колко тежат куршумите им при съприкосновение с целта (колкото по-малко се чупят, толкова са по-смъртоносни).
Военните най-много търсят АТК. Производството на патрони 50-и калибър е нараснало дванадесет пъти, след като САЩ навлязоха в Ирак през 2003. Често оборудвани с експлодиращи върхове, те се зареждат в тежки картечници, монтирани върху джипове хамър. Един изстрел с патрон 50-и калибър пронизва и взривява бронирана кола. "Момчетата в Ирак просто ги обожават", признава бивш морски пехотинец, който работи в завода в Lake City.
Заедно с повечето патрони, продавани на ловци, АТК произвежда и аксесоари, включително снайпери, облекло и паласки.
0 коментара: to “ Alliant ухажва ловците ”
Публикуване на коментар