“Атентатът” срещу Волен  

01 май, 2006

... и Волен ми разказа историята.
Въпрос: Какво ви разказа?
Павел Чернев: Че на магистралата са били ударени от "износен червен пикап" с двама души в него. Пикап със седалки, Форд. Ударил го съвсем злонамерено, с голяма скорост, за да ги избутат в пропастта отстрани. И че Любо успял да овладее колата. Каза ми, че Любчо е нанесъл побой на водача на пикапа и е надупчил гумите му. Волен каза, че е извадил личния си пистолет
Той има личен пистолет "Глок". Питах го дали е стрелял, не отговори нито с да, нито с не. Беше неубедително...



Как Вожда превърна обикновена катастрофа в конспирация

...
Можеше да има стрелби, Капка и Сидеров каквито са параноици, всичко можеше да се очаква, пък и немалко убийства имаше. Какво може да му хрумне на човек? Тръгнах да вадя шофьора на форда от колата, ама той се заключил. И кво ми дойде на акъла - да ударя прозореца с ръка. Счупи се стъклото. Тръгнах да го дърпам, ама той беше с колан. Шофьорът не прояви никаква съпротива, не беше агресивен и аз загубих желание.
Тогава Сидеров изкрещя: "Излез с вдигнати ръце!" За миг си помислих, че на мен ми го казва. От един отбор сме, но пистолетът си е пистолет. Викам си - чакай да се измъкна от форда да видя какво става. Гледам го - извадил пистолета и минава зад мен. Пистолетът естествено е зареден. Волен по принцип си го държеше зареден с патрон в цевта.
Тогава помислих, че е видял оръжие, извадено от някого. Викам си: Аз съм без оръжие, какво да се стреляме тука - да се оправят, майната им, няма да мра заради тях. Спрях да правя каквото и да било. Казах си, тука взе да става много дебело. Обаче момчето си пали колата и тръгва да си ходи. Тогава Сидеров вика: "Гумите, гумите, гумите!" Носех в себе си джобно ножче, автоматично. Почнах от предна лява, задна лява, и понеже колата вече набираше скорост - задна дясна не можах много-много да я надупча. Дори ме завлече гумата и едва не паднах. При залитането чух изстрел отзад. Единственият човек с пистолет, който бе зад мен отляво, на 10-15 метра, беше Сидеров. Не съм видял как гърми, но чух ясно изстрела. Имаше лека паника, залитане, навеждане, прибежки... Попитах го: "Стреля ли? "Стрелях. Един път", отговори ми той. "А къде е гилзата?" - "Прибрах я", отвърна Волен, без да ми я покаже. Той не е толкова добър стрелец, че да е тренирал как да улавя гилзата, ама нейсе. Пък и не видях да се е навел да я търси. Сигурно дълго се е чудил дали да стреля по отдалечаващия се форд. В крайна сметка, огледах се - нямаше нито полева картечница, нито автомат калашников, нищо. Казах си - филмът свърши, жив съм, здрав съм...
...
Любомир Бакърджиев
standartnews.com


(3) Забранява се съхраняването, носенето и пренасянето на огнестрелни оръжия за охрана, за самоотбрана (самоохрана), за спортни и за културни цели с патрон в цевта.
ЗАКОН за контрол над взривните вещества, огнестрелните оръжия и боеприпасите

Ако се вярва на думите на криминално проявения участник в събитието Любомир Бакърджиев, който неясно как е нает за шофьор на лидера на "Атака", Волен Сидеров е употребил оръжие неправомерно. Изстрелът е даден когато елементарният пътен инцидент е приключил, в момент, в който вече не е имало непосредствена заплаха за живота му, по отдалечаващата се, със спукани гуми кола, в гръб на "нападателите".


по късно стана ясно, че:


Националистът Волен може да се прости с разрешителното за оръжие

Ако се докаже, че Волен Сидеров е използвал пистолета си неправомерно, той ще се прости с разрешителното си. Според чл. 25 от Закона за контрол над взривните вещества, огнестрелните оръжия и боеприпасите, когато оръжието се употребява не по предназначение или по начин, създаващ опасност за живота и здравето на гражданите, то се изземва, а разрешението се отнема за срок от една до пет години. По принцип неправомерната употреба на оръжие трудно се доказва, коментираха юристи. В случая това ще става на база на свидетелски показания. Дори и да се изземат обтривки от ръцете на Сидеров, трудно би могло да се установи дали той е стрелял на магистралата. След толкова време едва ли могат да бъдат открити барутни частици по дланите му. Балистична експертиза може да бъде направена само ако след инцидента е намерен и иззет куршумът, изстрелян от пистолета му.

Изпрати публикацията по електронната поща


Обектите на авторски права се ползват тук с разяснителна и учебна цел, обзор или като цитати при критика или коментар.
Всички преводи и неподписани отдолу вляво текстове са собственост на Hacko.
Pishtov.com и Pishtov.blogspot.com не реализират приходи от дейността си. Credits: Amanda, Oleg Volk.