Още 10 години руските гранатомети ще бъдат най-популярни в света  

12 декември, 2005

Садам Хюсеин с РПГ-7. Фото Reuters

Явно американската хегемония на оръжейния пазар все още не е тотална. Европейските и най-вече руските производители засега отстояват позициите си в областта на военните технологии. Експерти от компанията Forecast international стигнаха до извода, че руските гранатомети ще останат лидери на пазара за противотанкови оръжия до 2014 г. Данните бяха публикувани след проучване на Forecast international, озаглавено "Световният пазар на преносими противотанкови оръжия (The World Market for Man-Portable Anti-Armor and Bunker Buster Weapons).
По оценки на оръжейните експерти до 2014 г. в света ще бъдат произведени 1.9 милиона броя такива оръжия на обща стойност от $5.33 милиарда. На руските оръжейни производители ще се паднат 51% от общия брой на гранатомети. Най-разпространените такива оръжия в света ще си останат РПГ-26 и РПГ-27. Техният брой ще представлява повече от 54% от всички нови оръжия от този тип и 31% от общия брой на произведените гранатомети.
Най-използвани ще бъдат както и досега РПГ-7, както й модернизираната му версия РПГ-16, най-вече заради големия брой вече произведени гранатомети от тези модели. Общо лицензионните и нелицензионните варианти на РПГ-7 до 2014 ще представляват над 8% от всички новопроизведени противотанкови оръжия. Това е около 5.63% от общия брой на всички гранатомети.
Освен това, всички европейските производители на подобно въоръжение в следващите 10 години общо ще произведат 13.96% от лекото противотанково въоръжение, като стойността на европейските оръжия ще представлява 33% от общия обем на пазара за този период.
lenta.ru
10.12.05

Изпрати публикацията по електронната поща


Обектите на авторски права се ползват тук с разяснителна и учебна цел, обзор или като цитати при критика или коментар.
Всички преводи и неподписани отдолу вляво текстове са собственост на Hacko.
Pishtov.com и Pishtov.blogspot.com не реализират приходи от дейността си. Credits: Amanda, Oleg Volk.