Шекспир пропагандира насилие?  

14 февруари, 2009

Режисьорът на шекспировия театър „Глобус“ в Лондон се е срещнал с ръководството на градската полиция, която смята, че постановката „Ромео и Жулиета“ прославя ...жестокостта и насилието. Театърът планира серия от безплатни спектакли, които трябва да бъдат гледани от 10 хиляди ученици. В написаната през ХVІ век творба се разказва за една от най-кървавите войни, изразявайки се на съвременен език, между младежки групировки. В резултат на враждата между клановете Капулети и Монтеки биват убити трима души, а главната героиня Жулиета в края на пиесата се самоубива с ножа на Ромео. Проблемът с класическото произведение получи голям отзвук. В британските медии се появиха статии, а по телевизията се състояха дискусии. Режисьорът Бил Бакхърст покани в театъра редица висши полицейски служители, за да обсъди с тях опасенията относно това, че постановката може да увеличи престъпленията с хладно оръжие. Във Великобритания този проблем е придобил сериозна острота. През май миналата година полицията започна целева програма за борба с този вид престъпност и с разпространената практика сред младежта да носи ножове. Режисьорът заяви, че няма да променя сериозно текста на пиесата, за да заглуши темата за насилието. Но неговият колега Катрин Грейс сподели, че младежите могат да направят паралел между пиесата и реалността, с която се сблъскват на улиците. „Става дума за собствената отговорност и разбирането, че ножовете имат най-непосредствено отношение към живота на много лондонски тинейджъри. Подобни сцени не трябва да бъдат показвани в пиесата“, каза тя. Статистиката сочи, че на всеки 50 минути в Лондон се извършва престъпление с използването на хладно оръжие.

Изпрати публикацията по електронната поща


Обектите на авторски права се ползват тук с разяснителна и учебна цел, обзор или като цитати при критика или коментар.
Всички преводи и неподписани отдолу вляво текстове са собственост на Hacko.
Pishtov.com и Pishtov.blogspot.com не реализират приходи от дейността си. Credits: Amanda, Oleg Volk.