Цитат на седмицата  

24 януари, 2008

...Имаме ли избор?

Можем ли да се отбием от пътя, който ни води към катастрофа? Не можем, разбира се, да си позволим насилие. Но има неща, които задължително трябва да се направят. И още отсега. Много твърдо, решително и категорично да се предприемат мерки, за да се гарантира законността. Никаква толерантност повече! От махалата се хвърлят камъни по движещата се мотриса, отговарят всички. Как? С ново допълнение към наказателния закон, разрешаващо бързо производство и изселване на цялото гето. Металната тръба може ли да убие? А брадвата? А дебелият кол? Щом може да убие, значи всяко заплашително действие с подобно оръжие поставя заплашения в положение на законна самоотбрана. Полицаят, горският, лесничеят, жандармеристът – те са държавата, те са законът. Затова са въоръжени, за да всяват респект към правовия ред. Как е възможно властта да търпи нейни органи, при изпълнение на служебните им задължения, да биват осакатявани от освирепели бракониери, защото не са посмели да посегнат към пистолета, който им е зачислен! В юриспруденцията има такова нещо като практика на Върховния касационен съд, нали? С което после всички съдилища се съобразяват, нали? Е, нека ВКС

спешно да даде нужното тълкувание на неизбежната самоотбрана

И вече никой да не дръзва да вдига камък, тръба, дърво, брадва или манивела срещу орган на властта.
Излязла тълпа цигани, мъже и жени, от заведение, където имало сватба и нападнала полицейски патрул! Къде го има това? Кой може да си представи подобно нещо в САЩ например! Или във Франция. Или в Германия. А още по-малко в Русия. А нашите не смеят да стрелят с бойни патрони, защото знаят, че после те ще са осъдените. Сложете край на това порочно правораздаване, уважаеми магистрати. Прилагайте закона еднакво към всички, пресечете наглата липса на респект пред властта, демокрацията не значи слободия, знаете го. Това е първото, което трябва да постигнем, за да градим нататък...


Ето това, Бай Петко, го говоря от много време насам, ама не им е удобно да го чуят.

Изпрати публикацията по електронната поща


21 коментара: to “ Цитат на седмицата

  • Анонимен
    27 януари, 2008 19:27  

    kak 6te go naqpravqt tova nali trqbva politicite da go glasuvat a to4no te obi4at da se pravqt na veliki i nalitat da biqt policaite spomne
    te si slu4aq s ob6tinskiq savetnik sas zvu4noto balgarsko ime vejdi ra6idov koyto s4upi nosa na policay ot sdvr predi nyakolko godini.ako ima6e zakon kato v civilizovanite strani sega moje bi ..............ayde da ne bada grub ostavqm na vas da se setite

  • Анонимен
    27 януари, 2008 19:32  

    sega se stih 4e tozi sa6tiq ra6idov may sled tozi slu4ay po neznam si kakav povod be nagraden ot prezidenta na stranata s orden sram i pozor ama tova e

  • Анонимен
    29 януари, 2008 08:08  

    Законът за употреба на оръжие от полицията е от Бай Тошово време. Тогава само децата на ВИСШИЯ ЕШЕЛОН на властта се осмеляваха да посягат на милицията и закона ги пазеше. Сега от криворазбрана демокрация политиците се страхуват да променят нещо.Ако закона пази собственните си пазители /ПОЛИЦАИ; ГОРСКИ; ЖАНДАРМЕРИЯ и др./ след няколко простреляни и след това осъдени с утежнени присъди нещата сериозно ще се променят.
    PS Нека в българските сайтове пишем на БЪЛГАРСКИ.

  • Анонимен
    31 януари, 2008 09:24  

    Ако някой може да ми обясни що е то "...при изпълнение на служебните си задължения полицейският орган е неприкосновен.... неприкосновеността се изразява в ПОДЧИНЕНИЕ НА СТРОГООПРЕДЕЛЕНИ ДЛЪЖНОСТНИ ЛИЦА - КОМАНДИРИ... и защита на неговите ЧЕСТ И ДОСТОЙНСТВО. Иди обясни на Баъ Мангал законовата уредба !!!

  • Анонимен
    31 януари, 2008 09:25  

    Ако някой може да ми обясни що е то "...при изпълнение на служебните си задължения полицейският орган е неприкосновен.... неприкосновеността се изразява в ПОДЧИНЕНИЕ НА СТРОГООПРЕДЕЛЕНИ ДЛЪЖНОСТНИ ЛИЦА - КОМАНДИРИ... и защита на неговите ЧЕСТ И ДОСТОЙНСТВО. Иди обясни на Бай Мангал законовата уредба !!!

  • Анонимен
    12 февруари, 2008 11:43  

    Правителството трябва да се страхува от народа си. И ако това не е така - сами сме си виновни

  • Анонимен
    16 февруари, 2008 15:01  

    Както пише по горе-"първо трябва да се запише какво означава,че служителят е не прикосновен при изпълнение на служебните си задълженя",защото ако пострада-получи телесна повреда сам трябва да си търси правата в съда,ако използва оръжие/не дай си боже/после във военна прокуратура с него се държат все едно е най големия престъпник.И всичкото това за 500-600лв.
    КАДЕ Е ДЪРЖАВАТА,ДЪРЖАВННОСТА И ВСИЧКИ ДРУГИ КОИТО КАТО ДОЙДЪТ ИЗБОРИ СТАВАТ МНОГО МИЛИ СЪС ВСИЧКИ И ОБЕЩАВАТ,ОБЕЩАВАТ,ОБЕЩАВАТ.През 4 години едно и също.Много жалко,че сме Българи и още сме в България....

  • Анонимен
    20 февруари, 2008 12:21  

    Цялата тази работа със служебното оръжие при днешното законодателство мисля че е една огромна отговорност за притежателят му... и нищо повече.
    Млад горски служител съм, 3 мангала тръгнаха с брадви срещу мен, добре че нямах оръжие тогава..Какво ли щеше да стане ако имах? ...на 23 щях да лежа в затвора сигурно заради изпълнението на служебните си задължения...
    Но все пак те са малцинство, трябва да си ги пазим и къткаме...
    Утре ми е изпита, до месец ще съм с пистолет на кръста и ако се случи същата ситуация как ли ще реагирам...

  • Анонимен
    25 февруари, 2008 23:24  

    Леко встрани от темата, но баш другаря петко бочаров да ги пише точно тия работи, ми се струва изключителна проява на наглост. В крайна сметка ибрикчии като него прокараха начина на мислене в множеството хора, който поддържа тая политика.

  • Анонимен
    22 март, 2008 11:51  

    Уважаеми посетители на този безспорно полезен сайт, прочетете Постановление № 12 от 29.XI.1973 г. по н. д. № 11/ 73 г., Пленум на ВС. Както виждате постановление има. Липсата на елементарна наказателноправна подготовка, в много случаи води до необяснимо бездействие на нападнатия при непосредствено и противоправно нападение, както и до наивни и непрофесионални коментари по тази иначе специфична и сложна материя.

  • Анонимен
    16 юни, 2008 09:30  

    Г-н Велчев,защо след като има такова постановление ,нашите патрулки след като са нападнати например,не стрелят на месо???!!!Искам вашия отговор каква е причината след като има постановление и се знае че служебното лице е нападнато,то/лицето/не се защитава а напротив обраща гърбина и изчезва.За капак да ви кажа аз не съм анонимен ,казвам се Иван и живея повече от 20 години извън България.Тук в Северна Америка съм 100% по сигурен за живота си отколкото маика ми и баща ми в България.Преди 2 месеца полицията във Ванкувър ,Канада застреля лице което хвърляше камъни по полицеиската кола а държавата ги оневини затова.Как си го обяснявате това?Представяте ли си колко много Българи или наи вече цигани щяха да са мъртви ако са тука и правят това което правят в България.Все пак отговорете ми на вапроса с това прословуто постановление

  • Анонимен
    23 юни, 2008 19:05  

    Интересни неща казвате.Мисля че работите ще се оправят когато започнат да стрелят по съдии,прокурори,депутати и други "отговорни фактори" в държавата.Когато пострадалите са те, тогава много бързо ще променят и нормативна уредба и закони и права на полицията и т.н А до тогава ще си караме както до сега, защото на тези "отговорни фактори" така им изнася. Няма каво да искаме от полицаите да се правят на герой, защото и те гледат семейства/а след като си изпълнят служебните задължения както ги изпълнават техните колеги в "белите" страни, нашите или ги пращат на военен прукорор и ги съдят, или ги уволняват или ги наказват дисциплинарно/.- Последният фрапиращ случаи е със застреляния турски бракуниер от наш граничен полицай.Сега за този случай се пише много и познайте "кой ще го отнесе" - естествено полицаят, които чисто и просто е изпълнавал служебните си задължения.А от горе на всичко е и бил нападнат при изпълнение на служебните си задължения.Не ми се мисли ако на мястото на нашите полицаи бяха примерно италиянски карабинери или каквито и да са други полиции и брегови охрани на САЩ, Франция, Германия и т.н - След това което са направили турските бракуниери много се съмнявам че убитият щеше да бъде само един. Господа магистрати събудете се, не изпълнявайте съмнителни политически поръчки/За добросъседски отношения,защото турската брегова охрана при подобен случай ако пострада техен полицай ще направят "гемията-нарушител" на решето/ и не търсете под вола теле, защото със деиствията си вие демотивирате тези хора да работят.Ако осъдят този полицай за този случай аз незнам как ще накарате неговите колеги да си свършат другия път работата.Как ще ги накарате другия път да изпълнят служебните си задължения и друга подобна заповед. - Щом след като ги изпълнят ги съдите за това. Мен лично ако аз съм на мястото на неговите колеги просто забравете да можете да ме накарате да работя. Господа началници тези хора не са олигофрени и виждат какво става.Колкото по-бързо проумеете това толково по - добре за вас.

  • Анонимен
    07 юли, 2008 19:28  

    ами те и не работят хората.държавата ги лъже че им плаща , а те я лъжат че работят.относно оръжието мисля , че то в момента повече им пречи отколкото да им помага.не то им пази живота при изпълнение на служебните задължения , а те го пазят с цената на живота си.

  • Анонимен
    07 юли, 2008 19:40  

    така като чета -защо тия горски , полицаи , граничари , не ги въоръжите с тояги или още по - добре с хавлии , та като ги напердашат услужливо да подадат кърпата на този който ги е "уважил" да се подсуши?!?!?

  • Анонимен
    13 юли, 2008 19:55  

    Ех, много проблеми... Е няма ли някакъв начин да бъде сезиран ВКС относно това тълкуване? То е ясно, че това няма да стане с помощта на някой от управлението, но все пак от гражданско здружение например? Ако сами не си помогнем - няма кой!

  • Анонимен
    12 септември, 2008 20:34  

    Определено г-н Велчев е подготвен много добре / за което никой не би се усмелил да спори / , но на теория.Интересно би било да се види неговата реакция в реална обстановка на улицата , когато за части от секундата трябва да се вземе решение как да се действа.Лесно е да се търсят грешките на човек реагирал в дадена ситуация почти инстинктивно , подложен на стрес , от умни глави обсъждащи действията му и наказателноправната му подготовка на чаша кафе

  • Анонимен
    12 септември, 2008 22:10  

    Аз съм абсолютно съгласна с предния коментар , но имам въпрос към юридически подготвените!
    Има ли заведени дела от МВР срещу недобросъвестни граждани наклеветили служител , след като съответните органи на министерството са проверили подадения сигнал и той се е оказал неверен?Защото ако служителите не са защитени , не са заплатени , не са осигурени - според мен това са най-големите предпоставки за корупция.Не можеш да очакваш лоялност и качественна работа от гладни , уплашени и изтормозени хора!

  • Анонимен
    30 септември, 2008 20:53  

    За каква защита говорите , не виждате ли какво става, единия полицай на съд защото е защитил българската граница , а другия защото е защитил българското знаме.От тази власт нищо хубаво не мже да се очаква!!!!

  • Анонимен
    23 октомври, 2008 22:06  

    Както казват пишещите по-горе , я да им дадат зор на тия "умни глави" на улицата и тогава да видим за каква наказателноправна подготовка ще им дойде на ум!!!

  • Анонимен
    25 ноември, 2008 13:00  

    Прави сте хора,но няма никои да чуе вас или които и да било които знае какво е да си служител в МВР защото нямат сметка от силна полиция.Ще доиде ден в които ще трябва полиция но нея няма да я има,а погледнете часните Сотаджииски фирми те са стопати по добре

  • Анонимен
    05 май, 2009 13:06  

    А знаете ли че,например служителите в българските арести не им е позволено да си носят служебните пистолети.Защо?И на какво основание?Те са със статут на полицаи.А какъв е този полицаи,които няма оръжие.Колко криминално проявени имат и носят оръжие,а тези служители,които работят с престъпници нямат.Нима началниците им или там които им е забранил да си носят оръжието,не им пука за тях?

Обектите на авторски права се ползват тук с разяснителна и учебна цел, обзор или като цитати при критика или коментар.
Всички преводи и неподписани отдолу вляво текстове са собственост на Hacko.
Pishtov.com и Pishtov.blogspot.com не реализират приходи от дейността си. Credits: Amanda, Oleg Volk.